bismillahhirahmannirrahim...

kpd semua pembaca blog aku, ini edisi khas blog aku dimana aku dah terbaca blog senior aku, op mike..aduiyai, mmg buat aku teringat balik jer kehidupan aku kat RMC dulu..

tanggal 21januari 2008, aku masuk RMC. cerita di sebalik dan sebelum 21januari tue xpayah ar nak di ungkapkan semula coz edisi aku kali ini betul2 nak share citer2 n kenangan2 aku di RMC dulu..aku betul2 rindukan semua yg ada di RMC baik senior aku kpd skuad aku dan kpd junior aku..

bermula dr tarikh itu, aku mnjadi seorg putera, di bwh kelolaan senior f5 aku,batch forts. time mula2 masuk, aku rase mcm ntahla, ape punye sek nie kan, aku nie dahla budak yg ntah pape. aku tgk sek nie sikit punyer besar, lain bebenor dgn sek2 lain yg penah aku g kan.. tp, xpelah, keputusan telah pun di capai, bhw, aku akan smbung f4 n f5 aku kat sini..

mcm2 yg aku dah buat kat RMC. jadi, mmg macm2 jugak yg aku telah belajar kat RMC. senior aku >op mike< pnh ckp ngan aku yg,'ko dtg RMC bukan untuk jadi mat study'...aku da semcm da time tue, pahtu aku nak jadi ape>>>>

setelah hmpir sebulan aku duk RMC, barulah aku makin kenal ape jenis sek RMC nie.. mmg teruk tp benar2 membaeri aku sesuatu.mmbuat aku lbh mengenali kehidupan sebenar yg harus aku jalani kelak..

bermula dgn f4, aku da sertai mcm2 aktiviti yg telah di anjurkan oleh pihak maktab..
1st yg aku ingat, aku g OBS kat lumut perak,,, macam2 aktiviti best ar...antaranya aku ngan batch aku keliling pulau pangkor ngan kayak.then, kami ada solo night, tido dlm hutan sorang2, then kami ada wheller, ntah btul ke idak eja nie muahaha, mmg kenangan yg best la.. yg penting semua nie mengajar aku sesuatu..

then time f4 gak, ada kem keyakinan diri kat jeram besu, best giler mandi jeram.. siap terjun2 kat jeram yg mengganas tue,,, muahaha, tp aku tahu semua nie nak ajar aku mnjadi seorg yg lbh berani kelak..apa jua halangan yg hadir kat depan, beranikan diri dan tempuhi ia dgn tenang..

then, kami ada perkhemahan tahunan; org paggil 'eksesais nasi mentah'...
time ni mmg bnyk kenangan dgn skuad sndrui lar...

duk RMC mmg beri aku satu kenangan yg aku xkan lupakn,, dr seorg budak yg mentah, xtau ape2..aku beralih mnjadi seorng insan yg smakin hari semakin cube untuk mngenali ape itu erti kehidupan..mnjadikan diri aku lbh berani untuk menempuh apa jua rintangan dan mnjadikan hati lebih tenang tatkala ada perkara yg menimpa..

senior2 aku bnyk memberi 'tunjukajar' yg aku xkan pernah lupakan smpai bile2 coz ini semua kenangan aku, aku xkan pernah lupakn ini..

sehinggalah aku bergelar senior RMC, aku kdg2 mcm xpercaya yg aku mampu stay di sek yg not every person can stay..tgk la, bape bnyk batch aku yg starting masuk then kuar blk coz, ntahla..masing2 punya sebab sndri..

ape2pun, jutaan terima kasih aku ucap kpd senior aku, skuad aku, dan junior aku.. mmg aku xkan lupakan kenangan kita di sana..

CHARLIE sntiasa di hati aku, walau ape pun yg berlaku, aku pasti aku xkan pernah lupakan kenangan kita di RMC..

9 comments:

aku cri button like xde..so aku tlis je..like like like...haha

aduiyai... mike.. xabes lg citer nie,, aku pon nak sambung2 ar gak mcm ko.. ade edisi khas, 'senior2ku' hahah

ahaha..nak tambah boley?ko x ckp yang pegi gunung kinabalu,pastu nek kapal pegi sarawak..kan?ade kan?buat lah entry yg tu!ak nak tengok!huhu..

haha..aku stuju dgn op mike.like..like..cume nk tye..kenangan rekrut komando lepas spm mne?hahaha

hahhah, korang nie, aku buat nukilan nie overall jer.. xdetail lagi, hahah kalu nak type semua kenangan kat RMC, mmg bnyk gler kot..hhha, nnti aku update detail punyer..tggu..

chaiyok2 :D

chaiyok la amer, gila dah lama post nih haha >.<

dari cara susunan ayat pn dh tau nie dr amer afizal...nice2....

like2... dari cara susunan ayat pn dh tau nie amer afizal.

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.