Bismillahhirahmannirrahim..
dgn nama KHALIQ, TUHAN YG ESA, HANYA SATU. YG MENGUASAI LANGIT DAN BUMI..

setelah beberapa hari aku diam tanpa kata dan butir bicara, akhirnya aku kembali menulis di persada arena blog kesayangan aku nie.
*jgn pernah baca nukilan mr.thinker ini jika niat di hati sudah ingin mengutuk*
tp bagi aku kutuk mengutuk ini lah yg membuat kita lbh mngenali..

dlm nukilan aku pada pagi ini, aku ingin membawa para pembaca aku ke dlm satu era di mana era remaja kita, iaitu kita lar.. sememangnya aku yg berumur 19thn sndri kdg2 keliru dgn konsep remaja hari ini.. bukan nak tunding jari pada sesiapa..cuma sekadar menulis dr pengalaman sendri..

Jangan pernah berubah, itulah tajuk nukilan mr.thinker hari ini..aku pun xtau kenapa tajuk ini yg jadi pilihan aku pada pagi ini.mgkn sbb aku dgr lagu dr ST12 pg td yg tajuk sama kot..

jgn pernah berubah mmbawa maksud di mana walau kemana jua kita pergi kelak, walau apa jua yg sedang kita berbuat kelak, walau dgn siapa pun kita jumpa kelak, jgn pernah kita berubah..
kad2 mgkin kita xsedar yg kita sudah berubah tp org sekeliling kita yg hebat dlm menilai dan menjadi juri kpd diri kita sedar akan setiap perubahan yg berlaku pd kita.

jangan pernah berubah; kdg2 kita xsedar pun yg kita sudah berubah, dr seseorg yg begini kepada satu personaliti yg berbeza.namun kadang2 perubahan ini yg membawa kita mengenali siapa diri kita. secara xlangsung membawa kita lebih mengenali siapa org yg berada di samping kita..

jangan pernah berubah; ada insan takut untuk berubah kerana bg mereka perubahan itu mmbuat mereka gagal mengenali diri mereka dan mereka takut jika mereka berubah, org yg berada di sekeliling mereka akan pergi juh dr mereka hnya kerana perubahan..

kawan aku pnh bkata; kdg2 kita terlalu hidup dlm kenangan dan masa silam. smpaikan kita xsedar tntang hari kenyataan yg sdg kita pijak pada hari ini.. belum pula tntang masa depan yg belum pasti.. sedarlah sebelum kita terlambat, tetapi ketahuilah bhwa kita x akan pernah terlambat..

bagi aku pula, perubahan itu penting. setiap masa aku akan berubah mengikut keadaaan dan tika masa aku ketika itu.. walau apa jua yg dtg melanda aku, aku akan cuba sedaya upaya aku untuk terus senyum dan berkata kepada diri aku ;" ada sesuatu yg lebih hebat sdg menanti mu"
walau aku sendiri xpasti dgn takdir aku..tp aku yakin akan JANJI ALLAH.

dalam 19thn hidup aku, sudah bnyk perkara yg aku sudah tempuhi. belum lagi insan yg jauh lebih senior dr aku. tp pengalamn2 ini seolah2 menyediakan aku untuk hari esok, semakin membuat aku sedar bahawa siapa aku, dan takdir aku..

bagi mereka2 yg baru mengenali siapa aku, amer afizal azmee, jgn pernah fikir yg dalam masa setahun, you can know who i am.. coz we never know people surround us until we know ourself..

mungkin untuk nukilan ini, aku henti sampai di sini shja kerana aku tahu, setiap yg bermula pasti berakhir, dan kemudian akan ada permulaan semula...

nnti aku kembali menulis..
sekian,
salam.
~mr.thinker~

0 comments:

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.