Bismillahhirrahmannirrahim..
dengan penuh rasa rendah diri dan kehambaan,aku memulakan nukilan yg xseberapa ni..

kalaulah,
ape akan jadi kalaulah kita mampu untuk undur semula masa yg telah kita lalui, dan memperbaiki semua kesalahan dan kesilapan yg pernah kita buat..

kalaulah,
apa akan jadi kalau dalam sehari, kita sedar bahawa masa itu berhenti seketika, dan masa itu xbergerak..

kalaulah,
dalam sehari, kita di beri peluang untuk melakukan kesemua perkara yg kita nak buat dalam hidup kita.

kalaulah,
kita diberi peluang untuk melihat segala2nya yg ada di atas dunia ini dengan penuh rasa hebat dan merendah diri.

kalaulah,
kita di beri peluang untuk berkata sepatah kepada dunia, apa yg akan kita katakan kepada rakyat dunia?

kalaulah,
kita diberi pilihan waktu menentukan tarikh kematian kita, pasti kita pilih waktu yg terbaik.

kalaulah,
jika kita sendiri di beri peluang untuk menulis tentang takdir kita, pasti hanya yg terbaik sahaja menjadi pilihan kita..

mr.thinker pernah berkata dlm nukilan yg bertajuk 'aishiteru'.
kita ibarat org buta yg berjalan dlm kegelapan dan kesunyian. hendak mengangkat kaki pun sudah takut apatah lagi untuk melangkah, pasti xakan mampu melainkan bagi mereka yg beriman dan yakin bhwa janji ALLAH itu benar. segalanya tertulis dlm kitab AL-QURAN.

begitu juga dgn nukilan hari ini, pasti ayat 'kalaulah' ini sentiasa bermain di fikran kita, tatkala pula jika kita berharap, kita dpt membetulkan segala yg sudah berlaku.

tapi, bukankah takdir dan kehidupan itu lebih indah jika kita sentiasa di beri kejutan? yg penting keimanan dan ketakwaan harus kuat kpd ALLAH bhw hidup di dunia ini hanya sementara, tiada yg kekal.

mr.thinker menulis tetapi mr.thinker sendiri tidak pasti dgn takdir mr.thinker tetapi apa yg mampu disampaikan, kita sama2 sampaikan agar menjdi peringatan kepada kita. bukan untuk menunjuk siapa hebat berfikir, tetapi sekadar untuk berkongsi buah fikiran kerana kita di anugerahkan minda untuk berfikir.

aku bukan lelaki yg sempurna, tetapi aku cube menjadi seseorang yg semakin kuat di uji, semakin tabah pula kekuatan hati menempuh segala. aku sendiri kdgkal takut dgn takdir aku, tp aku yakin, aku percaya pada takdir ALLAH, pasti akan ada sinar di kemudian hari..

aku bukan org yg hebat seperti kalian semua, aku cuma manusia yg sering terleka dgn duniawi, manusia yg sering jatuh tatkala di uji, manusia yg sering menangis tatkala mengadap TUHAN ku. hnya kerana, aku sedar, aku xakan pernah sempurna. aku minta maaf...

sekian,
salam.
~mr.thinker~

0 comments:

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.