Bismillahhirahmannirrahim...
Dgn kalimah Rahman dan Rahim, Maha Mengasihani, Maha Penyayang,
aku memulakan nukilan aku untu ke sekian kalinya...

Benar kata org, yg dikatakan JANGAN itulah yg akan kita lakukan, semakin kuat larangan JANGAN itu, semakin hati kita akan lakukan perkara itu. Kawan yg baik akan ckp..

'kalau kelak ko dah pergi jauh, ko JANGAN lupa aku tau..'

seringkali kita dgr akan ayat ini terbit dari bibir kawan ketika kita berpisah kan?? Tp akhirnya??
selalu gak kita dgr kawan ckp,

"aku xmesej ko, xbermakna aku xingat ko"

terlalu mudah alasan yg kita beri kan? padahal kita sendiri terlalu buta dalam menilai erti nilai persahabatan yg sebenar, gagal dlm menghargai kawan dan sahabat.. JANGAN pernah kau kata 'dia bekas kawan aku' coz tiada istilah bekas dlm persahabatan..

bagi aku, kawan adalah seseorang yg sgt penting bagi aku, tapi bukan semua kawan aku adalah teman aku. Kerana itu, aku selalu akan cakap pada kawan,

"Lupakan aku andai aku xmampu jadi kawan ko"

Bagi aku, JANGAN pernah kita yakin bahawa kita hebat dalam berkawan, JANGAN pernah kau putuskan hubungan KAWAN itu, dan JANGAN pernah kau buat kawan mu pergi jauh dari mu..
Kerana, jika sekali aku menjauh, tiada jalan kembali untuk aku betulkan segala..

Ada seorang sahabat pernah berkata pada aku,

"aku minta maaf coz xdapat jadi kawan terbaik untuk ko."

aku cuma mampu tersenyum, lantas berkata,

"JANGAN pernah ko cube menilai diri sendiri."


Kata-kata HAMKA, benar2 membuat kita terkedu..
JANGAN pernah kau tangisi akan sahabat yg sudah pergi.
JANGAN pernah kau harapkan kawan yang sudah tiada.
dan..
JANGAN pernah kau menangis kembali jika kawan dan sahabat yg sedia ada pula PERGI dari hidupmu..

Ingat, dunia ini hanya sementara, sejuta perkara menanti mu, JANGAN sedih hanya kerana satu perkara. syaitan itu musuh mu,
Dalam kau menangisi akan seorang sahabat, angkau sudah pun kehilangan seorang lagi sahabat.
Kelak, JANGAN kau tangisi lagi, JANGAN ko sesali lagi, JANGAN kau ingati lagi..

Inilah rakan mu, sahabat mu, teman mu.. hargai mereka, namun, kau JANGAN pernah buat mereka hilang lagi. Hargai mereka.

Kepada semua, JANGAN tangisi, JANGAN hargai, JANGAN biarkan..
kenapa aku letak JANGAN???

Kerana, apabila JANGAN, itulah yang kamu akan lakukan pada kawan, sahabat, dan teman kamu..

fikir2kan, renung2kan..

salam.
~mr.thinker~

0 comments:

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.