bismillahhirahmannirrahim...
dengan lafaz nama ALLAH ini, aku memulakan nukilan mr.thinker hari ini...

""Doa memberikan kekuatan pada orang yang lemah,
Membuat orang tidak percaya menjadi percaya,
Memberikan keberanian pada orang ketakutan...

Setiap dari sesuatu yang dijadikan olehNya pasti datang dengan sebab dan sifat. Begitu juga dengan sebuah hari yang belum tentu manis pahit yang menanti untuk kita lalui sebagai hambaNya.

Doa iu bekal,
Doa itu senjata...

Mana mungkin kita hamba yang lemah boleh mengatur langkah gagah tanpa bantuan dariNya, sedang Nabi dan para Rasul yang maksum saban malam bersengkang mata menadah tangan berdoa agar perjuangan dan hati mereka sentiasa di bawah kasih sayang dan rahmatNya. Apatah lagi kita insan yang lemah yang hina dina ini. Jangan sombong dengan Khaliq.""

>> ayat petikan blog
http://syabrahubaidah.blogspot.com/2010/05/hebatnya-doa.html

aku tertarik dengan petikan dari blog muslimah ini kerana pada ketika ini, aku juga ingin menyatakan tentang hebatnya doa.MASYAALLAH, kuasa ALLAH itu hebat sekali.

kalau ALLAH takdirkan bahagia kepada seseorg, xakan ada satu tangan pun yg mampu menghalang kebahagiaan itu untuk sampai..jika ALLAH takdirkan kesusahan kpd seseorang itu, xakan ada satu tangan pun yang mampu membantu..namun, ketahuilah bahawa ALLAH itu MAHA PENYAYANG lagi MAHA MENGASIHANI..

aku sedar akan kehebatan doa, maka, percayalah bahawa, jangan pernah kita putus asa..
jika kita inginkan sesuatu, jangan pernah kita minta sesama makhluk, kerana, pemilik sebenar hanya ALLAH. yakin dengan hati kamu, dengan doa kamu, minta sungguh2 dengan penuh keikhlasan dan kelak, lihat lah bagaimana ALLAH mengabulkan doa kamu..

Alhamdulillah YA ALLAH, aku bersyukur...

salam.
~mr.thinker~

1 comments:

kita hya mmpu berdoa n mrncng..
hnya ALLAH yg mnnentukannya,
‘Our lives are not determined by what happens to us but how we react to what happens, not by what life brings o us, but by the attitude we bring to life. A positive attitude causes a chain reaction of positive thought, events, and outcomes. It is a catalyst, a spark that creates extraordinary results’

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.