bismillahhirrahmannirrahim,
dgn nama Rahman Rahim, aku memulakan nukilan mr.thinker arini..

~~aku yakin, korang xakan bace entry aku yg nie coz korang akan ckp aku jiwang, tp skali korang bace, kita tahu ape yg akan blaku~~

aishiteru~~~~
msti korang2 fhm kan maksud pkataan nie..xtau knape aku bgn pagi ini,adik aku pasang lagu ni kat hp,jadi lagu ni mgambarkan sesuatu pada aku iaitu,"cinta"..

dalam kekalutan pagi2 waktu hari sek mcm nie, dgn adik aku nak g sek, bermcm perkara berlaku smpai kdg2 perkara itu bnr2 mencuit hati dan naluri aku sbg seorang abg sulung di rumah nie.aku mmg bnyk tersenyum melihat gelagat adik2 ku ini, kdg2 kelakar.lgpun, aku tahu, xguna nak marah kalu dieorg wat salah coz dieorg masih kecil, belum fhm akan erti kehidupan duniawi.. sedangkan kita yg hidup 40thn pun blum tntu akan fhm ape itu kehidupan coz kita semua nie, manusia.

Manusia yg dulunya membuat janji kpd ALLAH, Manusia yg dcipta oleh ALLAH dgn sebaik2 kejadian kerana kita dkurniakan akal dan fikiran. tapi, kita perlu ingat bhw, akal dan fikiran ini juga disulami dgn hawa nafsu, jadi hnya keimanan yg bakal menentukan samada akal atau nafsu yg menjadi RAJA sanubari...

pagi ini, aku bfikir sejenak bhw, aku sering ingin menjadi anak yg baik kpd kedua ibu bapa aku coz mereka dah bnyk berkorban untuk aku dan aku juga bakal mnjadi seorg bapa kelak..
aku juga ingin menjadi seorg hamba yg patuh pada perintah TUHAN coz aku tahu, nikmat kehidupan yg dberikan kpd aku ini terlalu besar shga kdg2 aku terlalu buta untuk menilai kesemua nikmat ini..Alhamdulillah..

bagaikan org buta yg berjalan dlm gelap, kegelapan itu sgt gelap shgga kita takut untuk melangkah. begitulah kehidupan kita di dunia ini.. tetapi tidak bg mereka2 yg yakin dgn janji ALLAH, Hidayah dan Nur dr ALLAH bhe ALLAH sntiasa ada bsama kita untuk membuat kita yakin dlm terus melangkah..

ramai yg akan bkata :hidupku, matiku hnya kerana ALLAH dan RASUL: tapi hakikatnya??
tnya lah hati.. kdgkala ada juga yg hnya ketika susahnya, mncari ALLAH, ktika sngnya, berpeleseran ntah kemana..

kebahagiaan ini bukan boleh dinilai melalui harta bnda, kekayaan, tetapi kebahagiaan ini adalah kurniaan dariNYA YG MAHA ESA..

jika ALLAH ingin memberikan kebahagiaan kepada seseorg, maka tidak akan ada satu tgn pun yg akan mampu menghalang kebahagiaan itu untuk sampai..

jika ALLAH memberi kesiksaan kepada seseorg, maka tidak akan ada satu tangan pun yg mampu membantu..

Namun, ingatlah bhwa ALLAH itu MAHA PENGASIH LAGI MENGASIHANI..

dlm nukilan pagi ini, marilah kita merenung sejenak tntang cinta yg hadir dlm hidup kita. fkr2 kan dan aku yakin korang xakan bace entry kali ini sbb korang akan ckp, korang dah tahu semua ini, xperlu di iingatkan lg.. masing2 punya timbangan kelak, xsiapa tahu..

sekian saja dari aku, maaf~~
salam.
~mr.thinker~

4 comments:

This comment has been removed by the author.
This comment has been removed by the author.

walaikummusalam warahmatullahi wabarakathuhu,
SAYA BACA? hmm, walaupun bukan pagi2 saya baca entry awak dengan iringan lagu yang awak pasang dalam blog nie tapi hati saya cukup tersentuh dengan ayat2 awak nie. Tetibe tersedar something, yang saya sendiri terlupe. hmm. thnk you so much because ingatkan ;')

From Seyda.

thax yer, xde ape, sekadar kata2 yg terbit dr hati je awk..hehhe

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.