bismillahirahmnirrahim...

hari ini, pagi ini, aku belajar tentang nikmatnya hidup, indahnya syukur, tingginya sabar, dan hebatnya tawakal...


Dalam aku menghadapi kehidupan aku,aku akui juga bahawa aku ini sekadar manusia biasa yg xlepas dari dugaan dan ujian.tapi,terkenang pula kata sahabat op aku,"jangan pernah mengaku beriman, kalau xpernah diuji." jadi mungkin benar bahawa, semakin aku nak berubah ke arah kebaikan,semakin kuat ujian yg mendatang..


kata dari seorg temanku pula;
"Jinakkanlah nafsumu dengan mujahadah. Sungguh jika ia telah jinak, ia akan tunduk kepada hati, kemudian hati tunduk kepada nurani dan nurani tunduk kepada Allah SWT. Ingatlah maut, dekatkanlah diriku kepada Allah SWT, disamping banyak berdzikir siang dan malam. Temanku adalah orang yang melarangku dan musuhku adalah orang yang menjerumuskanku."

ada betulnya jugak kate teman aku nie,herm
m..tp tatkala menilai musuh itulah yg kadangkala membuat kita tewas,tatkala hati berkata,sabar,sabar itu pula untuk sesuatu yg xperlu..

tp. setiap org punya tafsiran kehidupan masing2 yg kita sndri xakan faham. ape2pun pandangan itu, harus dihormati dan didengari..aku percaya itu.
terima kasih untuk segalanya, yakinilah, setiap yg berlaku pasti ada hikmah, semoga kita semua dlm lindunganNYA...

sekian sahaja,,
salam.

1 comments:

This comment has been removed by the author.

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.