bismillahhirrahmannirrahim....

takdir itu mungkin untuk aku, itu yg aku rase sebelum ini....

aku akui fikiran aku agak berserabut arini, lost.... aku xtau ape yg nak jadi pada aku... aku sgt2 lost, tp aku gagahi juga diri aku untuk berpura2 kuat arini.... aku meminta kekuatan dariNYA....

jadi, sbg salah satu cara untuk aku dapatka blk kekuatan hati ini, aku membuat keputusan untuk keluar ptg ini...sesudah mengerjakan solat asar, aku meminta kebenaran dari ibu tersayang aku...

tp, aku rase berat sgt dlm hati ini, namun, aku biarkan shja....

sewaktu sdg aku start enjin kereta, aku terasa xnak pegi sorang2,,, jadi aku ajak adik lelaki aku yg lelaki, aiman.. padahal, sebelum ni, aku mmg suka sgt jalan sorang2... petang semlm pun mcm tuye gak, aku ajak dia... walaupun sebelum ni aku suka jalan sorang2, smpai mama aku pun pelik dgn tindakan aku ini....

jadi, dgn lafaz bismillah, aku undurkan kereta aku...

lepas aku undur.... baru aku sedar bahawa aku dah langgar seekor anak kucing yg secara xsengaja ada bawah kereta aku...

Demi ALLAH, aku xnampak langsung anak kucing itu, sbb sebelum ini, anak2 kucing ngan ibu kucing ada kat bahagian belakang umah....

aku tergamam/////////////////////////

persoalan tetiba menerpa dlm fikiran aku, adakah itu sebenarnya satu takdir untuk aku??? apa yg ALLAH nak tunjuk pada aku??? aku xpernah langgar anak kucing sebelum ini.... adakah itu sebenarnya takdir untuk aku kerana itu yg aku rase seblum ini???? tp, kenapa hari ini, aku langgar anak kucing itu??? atau ALLAH xnak aku keluar hari ini coz mgkn itu takdir aku???? ALLAH masih sygkan aku.. alhamdulillah....


aku alih kereta itu, aku hanya mampu lihat anak kucing itu bertarung dgn kesakitan... dan akhirnya, tubuh anak kucing diam terbujur kaku...

anak kucing lain pegi memanggil ibu kucing yg ada kat dlm umah.. lantas, satu kisah kehilangan paling besar berlaku dpn mata aku.. walaupun itu hanya seekor kucing, tp, rasa kehilangan itu sgt berat....

aku terdiam tnpa sepatah kata... cuba bayangkan,,, dengan fikiran yg aku akui agak berserabut, dan aku nak keluar rumah, sememangnya, takdir menghalang aku untuk keluar.... aku berserah hidup dan mati aku hanya kepadaNYA,,,,.......

pengkhiran petang ni, adalah aku xjadi keluar keran hati aku dah lain dah... aku redha segalanya...

sekian shja dr aku, aku mohon maaf..

salam.
~mr.thinker~

0 comments:

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.