bismillahhirrahmannirrahim...

hari ini, setelah beberapa post yg saya dah buat, akhirnya sy punya keyakinan untuk betul2 berdiri..

setelah baru seharian berjalan melihat tentang kehidupan insan lain, hati ini rasa mula sedar apa itu kehidupan sebenar..kehidupan yg sepatutnya menjadi dambaan kepada semua insan.. kehidupan yg dirasakan bahawa selama ini, hati ini memegang kepada prinsip itu tetapi entah bagaiman bisa terjatuh dlm duniawi yg sedemikian rupa... kecewa? merajuk?? dgn siapa???? dgn ALLAH??? terlalu banyak yg DIA kurniakan kpd aku, masih mampukah aku merajuk dgnNYA??? MASYA ALLAH....
beginikah aku?? macam ini kah aku?? setelah ALLAH memberi aku kehidupan??? aku merajuk sebegini dgn ALLAH?? kenapa?? kerana hal sekecil itu??? hahhaha, bergelak tawa para syaitan tatkala aku berada dlm keadaan ini, kerana mereka berjaya menjatuhkan aku... hermmm, YA ALLAH, aku memohon keampunan dari MU, aku sedar diri ini sgt hina apatah lagi untuk berlaku sebegini dgn MU.. aku MOHON...

itu aku??? kamu??? hermmm.fikirkan..

setelah beberapa hari aku diamkan diri, merenung dimana silap aku dlm perjalanan sesaat ini, membuat hati aku sedar bahawa aku sudah terlalu leka, lalai dgn dunia... tapi, aku harus masih bersyukur kerana walau ujian yg ALLAH uji untuk melihat sejauh mana keimanan aku ada, ALLAH tetap masih menjaga aku, maruah aku dan diri aku.. malah ALLAH xpernah tinggalkan aku, sentiasa lindungi aku, menjaga aku...




betapa ALLAH masih melindungi aku, betapa ALLAH masih sgt2 menyayangi aku, betapa ALLAH sgt2 menjaga aku.. alhamdulillah, YA ALLAH, aku kelu.. tatkala ujian duniawi itu datang kepada aku, aku leka kerana nikmat.. walhal aku lupa bahawa nikmat dunia itu sgt2 sementara, kerana dunia ini segalanya bersifat sementara...

di mana diri aku yg dulu?? aku bermohon YA ALLAH, segalanya dtg drMU, dan kepada MU jua segalaNYA kembali...

dalam solatku, dalam perbuatanku, dalam hatiku, dalam pertuturan aku, aku mohon, biarlah hanya NAMA MU YA ALLAH yg tercatat dan terpatri dari dulu, hari ini dan sehingga akhir nafas ini di dunia sementara ini...

aku berlindung kepadaMU, aku berdoa kepadaMU, aku bersujud kepadaMU....

entry kali ini adalah sebagai pemula kehidupan saya.. insyaALLAH.. sedaya upaya mencuba untuk sentiasa memperbaiki diri ini, bukan untuk menjadi terbaik, tetapi cukuplah sentiasa menyedari kebesaran ALLAH dlm kehidupan, dosa yg setinggi gunung itu akan ku cuba kurangkan..

salam.
~mr.thinker~

0 comments:

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.