bismillahhirrahmannirrahim...

matang kah aku??? ko??? kita???
Anda rasa anda sudah cukup matang? herm, nanti dulu, cuba nilai dahulu, tahap kematangan kita. Bukan semua lulus untuk dikatakan matang. =)
*mari lihat entry ini petikan dari blog dr.cinta...*

Tanda-tanda anda tidak matang adalah;










Kematangan seseorang itu diukur dengan cara bagaimana dia meletakkan Allah di hatinya. Jika Allah terpinggir, anda tidak layak digelar matang. (owh saya jugaaa) Jangan menjangkakan walaupun umur anda sudah puluhan dan itu petanda matang, sebenarnya kita salah.





Bayangkan ada manusia yang baru hendak belajar mengaji pada usia 50-an. Setelah 49 tahun hidup enjoy, tak pernah terlintas untuk belajar solat, apatah lagi mengaji. Alhamdulillah, akhirnya tetap mendapat hidayah daripada Allah di sisa-sisa usianya, tetapi bagaimana pula dengan mereka yang belum dikurniakan hidayah? Sama-samalah kita berdoa untuk itu. Kita juga, sudah belum cukup matang untuk meletakkan cinta Allah sebagai cinta teratas.


nasihat mr.thinker hanyalah sekadar kata-kata yg mampu menyedarkan diri mr.thinker sendiri. saya sendiri sedar bahawa gunung dosa itu semakin meninggi setiap hari dan setiap saat juga kini, gunung dosa itu di hakis.. mampukah diri ini YA RABB??? sama2 kita fikirkan..

salam.
~mr.thinker~

0 comments:

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.