bismillahhirrahmannirrahim..

bermula sejak aku dilahirkan, aku cube menjadi seseorg yg berjasa kepada kedua ibu bapa aku, cube menjadi seorg insan yg membuat semua org di sekeliling aku bahagia dan gembira..

tapi, hari ini, aku sdar, bahawa ikhlas itu lbh penting dr segala. kdg kala aku tipu diri aku sndri semata2 untuk lihat seseorg senyum, tapi, aku yg sedih..

aku selalu berusaha untuk buat seseorg hepu dgn aku, tapi, aku yg tersiksa..

tapi, inilah aku. aku selalu hadir untuk org. tp org????
hahahha,,

apa yg berlaku, akan tetap berlaku, apa yg terjadi itu satu suratan.

jgn terlalu angkuh dlm berkata2, kerana kelak, kau akan di uji melalui kata2 mu..

aku bukan bijak dlm menyusun ayat, tp aku cuma mengeluarkan butir mutiara yg aku rasakan indah dr dlm hati aku...

aku bkn terlalu alim untuk berbicara tentang islam, tp, aku ingin berbicara tntang agama aku, membela agama aku..

dan, aku juga bukan terlalu ego untuk tahan segala, kerana kdg2 pasti jatuh jua air mata seorg lelaki ini..

air mata yg menitis itu bukanlah kerana tewas, tetapi, air mata itu sekadar penguat dan peneman aku untuk terus bergerak...

ramai yg mengenali aku sbg seorg yg gelak, tp, dlm nya???
hahah, jgn pernah ingat dlm mengenali aku dlm masa setahun, segala tntang aku, mampu difahamidgn mudah...

jgn diingat bahawa diam aku ini, bermakna aku mengalah dlm hidup aku...

tidak kerana, aku punya janji dgn pencipta ku..
aku msti ingat dan pegang jnji itu..

tp, aku juga harus akur, nhwa aku juga punya hati dan perasaan..
jgn pernah buat hati aku menangis lg..

maaf.

salam
~mr.thinker~

0 comments:

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.