bismillahhirrahmannirrahim..

aku tulis entry ni untuk saje2, jadi kalu rase nak bace dpersilakan...

aku lahir tanggal 8april1992, aku time tue, tinggal kat pahang. tp time nak lahir, sempat pulak mak aku lari p kelantan, jadi aku lahir kat sana lar...

kemudian, aku mula sek, tp, aku bkn start sek mcm org lain.. aku mula masuk tadika masa umur 4thn kot, yg pasti, aku darjah1 sbnyk 2kali dan aku darjah6 sbnyk dua kali..aku pun xpasti nape aku masuk sek awal sgt, mak aku ckp, aku yg beria2 nak p. ntahla,,, cita lame kan..

hahah, time aku f1, aku tpakse sek kat sek premier terengganu, sek men tg. ibrahim,, kat setiu...
aku dak biasa je kat sek tue tp bnyk gak kenangan yg tercipta sewaktu aku kat sek tu..aku duk sek tue smpai hujung tahun f2, lpas balik kem bi peringkat kebangsaan kat sabah..aku pun xtau knape aku tukar sek...

then, aku masuk sek smk badak, kat bachok, dkt jer dgn umah nenek aku.. tp, aku xduk lame kat sek tue gak,, smpai agak2 aku abes pmr jer...then, dpt result biase2 jer, aku tukar lak g sek jauh skit... maktab tentera diraja.. hahaha, sek nie pelik skit, coz kat malaysia ni, sek ni jer ada satu n ada diraja.. hahha, jgn marah..

skg, aku dah lpas matrik, kolej matrikulasi kedah...
tetiba rase sekejap sgt, dr aku mula lahir, sehingga lah hari ini, aku mula berdiri sebagai seorg lelaki...

dulu, mase umur aku kecik lg, bwh 4 thn, aku bnyk kene ujian tau...
hahah, rase kelakar pulak...
tangan kanan aku penah patah yg smpai tahap kalu bwk g hospital, jwapan doktor, potong saja..tp, alhamdulillah, aku ada lg tgn aku..seme gara2 tiru gaya superman yg budak2 sek ren buat, aku g terjun pagar sek..salah landing, nah! amek ko! meraung gak seminggu... tp, kenangan mase kecik kan,, biasela...

mase aku kecik gak, betis paha aku melecur teruk sebab kene ekzos motor panas.. smpai skg ada kesan die.,. fuh>> terbaik arh.. tp, aku masih hidup smpai hari ini..

time aku kecik dulu, aku nakal gler tau, aku penah hmpir2 lemas dlm parit kat umah nenek aku kat selangor, terapung gak r.. tp, smpai hari ini,, aku hidup lg...alhamdullillah..

tp, yg plg aku xkan dapat lupakan adalah saat2 aku hmpir kehilangan mak aku, mama yg aku syg sgt2..
time aku masih kecik, mgkn 2thn, mak aku sakit nak melahirkan adik yg kedua, tp, tibe2 mak aku nazak coz ada jangkitan mana ntah.. then, mak aku tpaksa dibedah untuk selamatkan adik aku, n msuk ICU,,genap2 40hari mak aku duk ICU..tp, time tue, aku main gelak2 lg, xpaham ape2 pun masa tue...tp, alhamdulillah, aku masih ada mama aku smpai skg..

cerita2 yg aku bgtau korang nie bukan untuk korang rase senyum ke ape ke, tp, aku skadar share dgn korang pengalaman aku, hidup aku..setiap org ada pengalaman dan kisah hidup msg2 kan, jd, xsalah kan kalu kita share..

sbb tue, smpai hari ini.. aku takut akan kehilangan.apa yg ada dgn aku adalah harapan aku dan aku akan jaga sebaiknya.. aku takut aku hilang sesiapa shja yg aku syg..

cuma, ingatlah, kalu sekali dah melangkah pergi dari hidup aku, cukuplah. aku juga punya hati..

lalallalala, satu senyuman untuk org2 yg akan kutuk aku..

salam.
~mr.thinker~

4 comments:

hahaha..untungla dpr merase semua ujian tuh..tapi ayt yg bawah tu,,hang tuju kat sapa?lalallala~~~:P

addin shah~ ayat last tuh di tuju kan buat sesiapa sahaja, tmasok ko.. hahahhagurau sajer..

uh,..nih bukan facebook, jadi takde la button 'like' kan??...
like,like

hi. thanks for dropping by at my humble blog....and thanks for liking my posts

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.