bismillahhirrahmannirrahim...

sesetengah lelaki yg begitu hebat dan tinggi kesetiaan dlm percintaan kdgkala mudah tewas tatkala menghadapi saat putus cinta. ketika itu, dirasakan bahwa kehidupan ini sudah berakhir, dan hancur segala impian. lelaki sekiranya serius dgn cinta, sakit yg mereka alami ketika putus cinta lebih perit dr seorg wanita..

bayangkan bahawa anda sudah menemui wanita dan seseorg gadis yg benar2 menambat hati anda dan dia sgt sempurna pada pandangan anda, tetapi, tibe2 hubungan itu berakhir tanpa sepatah butir bicara.. sekiranya ini terjadi, 3perkara yg harus anda lakukan adalah::::::::

1. jujur pada diri sendiri....

ingat, jgn pernah menangis untuk kehilangan seorang wanita.. ia xkan pernah berbaloi.

2. marah...

setiap insan yg bergelar lelaki pasti marah jika perkara sebegini berlaku. namun, ingatlah, jgn marah..
marah hanya bagi mereka yg gagal mengawal diri mereka..
ubat untuk menghilangkan marah, hanyalah, wuduk semata2..

3. jgn terlalu stress...

hidup penuh cabaran,. ramai yg tewas dan kecundang dlm hidup tatkala ujian dtg menimpa..

sebaiknya, jgn terlalu stress kerana putus cinta bukanlah penamat kepada sebuah kehidupan..
ingat bahawa ALLAH MAHA PENCIPTA, setiap apa yg terjadi ada hikmahnya..
emosi dan fizikal perlu dijaga.
kecewa dan sakit hati tidak akan merubah apa2 melainkan membuat diri sengsara.


aku bkn bercakap bg pihak sesiapa kerana aku juga punya pengalaman itu.pengalaman sebegini bnyk mendewasakan aku. aku akui dlm hidup aku, 19thn, mgkn akan tiba masa nya kelak untuk aku fikir semua tue. tp, untuk hari ini, dan hari2 seterusnya, biarlah aku berada dlm kehidupan aku sndirian, memikirkan tntang sesuatu yg lbh sempurna.
terima kasih, maaf..

salam.
~mr.thinker~

0 comments:

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.