hari ini aku masih dalam perjalanan menuju ke arahNYA, tanpa disedari aku semakin mengerti tentang apa itu kehidupan namun, aku masih tetap terus belajar dan belajar agar aku bukan menjadi manusia yang bongkak dalam mengetahui semua perkara. sebenarnya bukan niat aku untuk mengetahui banyak perkara tetapi selalunya aku diberikan hidayah olehNYA untuk mengetahui beberapa perkara yang wajar aku tahu. bukan untuk aku menjadi manusia-yang-mengetahui-segala perkara tetapi selalunya aku sentiasa diberi petunjuk tentang apa yang akan berlaku.kadang-kadang aku sendiri keliru dalam menyatakan kebenaran tetapi selalunya apa yang aku rasa akan menjadi kenyataan, dan itulah ketentuanNYA.aku juga bukan pernah berniat untuk sentiasa menjadi sempurna atau meminta sesiapa untuk menjadi sempurna cuma kau selalunya akan menyatakan perkara yang wajar diketahui oleh semua dan sekurangnya aku tahu aku cuma manusia biasa yang hanya tahu apa itu kelemahan dan kekurangan.aku bukan berniat inginkan kesempurnaan tetapi aku cuma menyatakan.kadang-kadang DIA anugerahkan kepada kita tentang segala perkara dan tiada satu tangan pun dapat menghalangnya, dan bila mana DIA hendak menarik segala sesuatu, tidak ada satu tangan pun yang dapat membantu.jadi, segaal perkara berlaku di luar jangkaan dan kawalan kita, jika dulu semuanya bahagia tika mana DIA kurniakan kebahagiaan tetapi sekarang, segala lesap kerana kebahagian itu ditarik.yakinlah bahawa setiap sesuatu itu pasti ada sebab dan kenapa ia berlaku.aku cuma mampu untuk meminta maaf di atas segala kata-kata aku yang tiada terniat di hati apatah lagi di bibir.cuma kau sentiasa harapakn yang terbaik buat kalin semua walau di mana kalian berada. aku sudah cuba sedaya upaya aku untuk membuat kalian bahagia tika mana kalian berada bersama aku dan aku memohon maaf jika kebahagiaan itu tidak dapat aku kekalkan. perjalan hidupa ku ini bukan selamanya, malah aku tahu setiap saat malaikat maut menanti aku untuk ditarik kembali segala perkara yang telah dipinjamkan. jadi, thanx ya kepada semua, aku tahu aku juga tidak sempurna jadi aku tidak perlu untuk meminta kesempurnaan.jadi thanx and sorry.....

~ditulis untuk semua yang membaca~
~mr.thinker~

0 comments:

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.