bila mana kita mula berbicara tentang cinta, ramai akan tertanya, "wah, dah pandai sekarang kan nak ckp hal2 cinta aje" hahaha, kadang2 dan selalunya memang kelakar apabila kita bincang pasal benda alah nie, common sense laki would not discuss it clearly and yet still keep it as a mess thing. i mean, lelaki lar... haahhaha, main2 aje...


kadang2 aku sendiri pk apabila benda2 mcm ni datang dlm hidup aku,tapi persoalan nya, pernah ke sebenarnya cinta ini datang dalam hidup aku? hahah, entahla, sayang mungkin tapi kalau cinta rasanya hanya untuk DIA YANG MAHA MENCINTAI. tapi, kdg2 aku pk gak, kenapa ALLAH selalu bg aku ujian hidup yang aku sedari mcm sama aje, seolah DIA sedang mnyiapkan aku untuk satu ujian yang bakal mendatang kelak, hnya DIA YANG MAHA MGETAHUI. ....

aku selalu gak usha2 blog2 muslimah dan muslimat untuk mgtahui perkara yang belum aku tahu, dan selalunya bnyk perkara yang aku telah perolehi dari blog2 ni, dan ini selalunya yang aku jadikan semangat untuk aku hadapi beberapa perkara dalam hidup.. aku juga tahu prinsip hidup aku, sekali aku melangkah ke depan, aku akan terus melangkah, tiada patah balik cuma sesekali aku akan menoleh ke belakang untuk melihat langkah aku, jadi, sekali aku bergerak, jangan pernah minta aku untuk patah balik.. sekian...

aku tertarik dgn satu kisah cinta yang menggamit naluri kelakian aku, tentang kesetiaan seorang wanita dan kesetian seorang lelaki tapi tanpa disedari, hnya kerana ego, segalanya musnah... doakan supaya cinta mereka bersatu, kerana nmpk jodoh hadir sentiasa bersama mereka...

ada juga pasangan bercinta tapi ibarat sgt memahami, walaupun jarak dan waktu memisahkan mereka, seolah hati mereka telah ALLAH satukan dalam keadaan yang aman dan terpelihara dari sebarang gangguan syaitan.. tiada apa jua perasaan yang bakal menghancurkan mereka, yang ada cuma kesetian, kepercayaan dan kasih sayng hanya kerana ALLAH dan mereka berserah jodoh itu padaNYA..


hahah, mama selalu ckp yang anak lelaki dia ni dah besar, xlama lagi bolehla mama dapat menantu tapi pada hakikatnya, aku xrasa lagi yang aku bersedia ke atas itu, ya, mungkin aku sedang bersedia tapi untuk aku merasa benar2 aku jumpa yang benar, entahla, hati aku masih dalam genggamanNYA.... hanya DIA yang tahu tika man aku akan mula untuk menyerahkan sekeping hati ini kpd seseorang yang aku sendiri pun belum yakin dan pasti malah tahu siapa orgnya....

aku suka untuk mengenali mereka yang lebih berumur dari aku kerana mereka punya bnyk prinsip dan pengalam hidup mereka. kdg2 nak tergelak juga aku dgr prinsip mereka yang pada akhirnya membunuh diri mereka. kdg2 semua org bajet yakni menganggap diri mereka matang dan berfikir dgn baik dalam membuat kptusan. kdg2 mereka terlupa dan silap bahawa ALLAH jadikan manusia atas muka bumi ini secara berlainan jantina dan berpuak2 supaya kita belajar dan melengkapi, tapi sayangnya orang xkan pernah belajar melainkan mereka diajar....

nikah ini ibadah, tiada istilah mendahulukan orang lain dalam ibadah. bermakna, sekiranya sudah menjumpai yang tepat untuk dijadikan teman dunia akhirat, maka bertangguh nikah itu sama seperti menangguh ibadah.yang penting harus mengikut syariat agama, landasan yang benar dan tepat, bukan semain mengikut akal fikiran sendiri. kita punya adat dan adab, maka gunakan sebaik mungkin...

~hari ini mendung~
~mr.thinker~

2 comments:

nice word =)
'nikah ini ibadah, tiada istilah mendahulukan orang lain dalam ibadah. bermakna, sekiranya sudah menjumpai yang tepat untuk dijadikan teman dunia akhirat, maka bertangguh nikah itu sama seperti menangguh ibadah'

catatandariseoranggadis.blogspot.com

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.