ya Allah, tanpa sedar dah 2bulan aku meninggalkan blog ini tanpa sebarang nukilan dan kata-kata. hahah, cepat sungguh masa berjalan, dan segalanya bagaikan berputar semula dan aku mula mencari kembali blog yang dah pun aku tinggalkan ini. ada orang cakap yang kalau kita tinggalkan orang, kita kan menyesal satu hari nanti tapi sebenarnya kita tidak harus rasa sedemikian rupa kerana segala takdir iru telah dirancang. apa yang terjadi kadang2 dan selalunya di luar jangkaan kita sebagai manusia, tanpa kita sedar kadang2 kita seakan memprotes dengan takdir yang telah ditulis untuk kita, ikut suka hati kita je nak ape, minta tanpa kita pernah berfikir dengan apa yang kita memberi. kadang2 kita rasa yang kita tidak salah tanpa kita sedar yang kita salah dan kadang2 pula kita betul tapi kita masih merasakan yang kita ni salah, jadi apa yang patut dibuat??? itulah konsep iman dan takwa yang sebenar yakni yakin dan percaya. segalanya tertulis dan tidak akan terlewat walau sesaat, tetapi kita juga perlu untuk harus tahu yang DIA juga bersifat MAHA MENGKEHENDAKI, maka tinggalah kita dengan secebis doa kita untuk apa yang kita nak... dah lama jari ini tidak menype jadi mungtkin sebab itu juga lah hari ini jari ini pula mengeluarkan kata2, bukan niat untuk menuding jari kepada sesiapa kerana tiada siapa tahu akan nasib mereka kelak, tapi lebih elok kalu rasanya aku sendiri menilai diri dan hati aku samada berada dalam keadaan baik mahupun tidak tapi rasanya denga keadaan jari pula yang mengeluarkan kata2 maka, jawapannya pasti tidak. semua orang berkata bahawa orang sekeliling kita merupakan cermin kita tapi hakikatnya diri kita adalah keputusan kita, jadi apa sahaja keputusan yang telah dibuat, percayalah dan yakinlah. jangan pernah rasa ragu dengannya, pernah aku katakan dulu jika sesiapa datang dalam hidup aku akan aku hargai dia sebaik muingkin bagaikan dia nyawa, tetapi sekali dia melangkah keluar, tolonglah jangan datang lagi, jangan buat aku jadi lelaki yang paling baik atas muka bumi ini dengan sanggup menelan buat peria yang pahit 2kali, cukuplah.. terima kasih kepada semua dan semua yang telah dan pernah hadir dalam hidup aku. yang masih ada teruskan ada, dan yang telah tiada, pergilah kamu denga kehidupan yang lebih baik kelak di sana tanpa aku, dan aku pun mungkin lebih baik tanpa kamu.

akhirnya blog ini terisi kembali......
~mr.thinker~

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.