bismillahhirrahmannirrahim.

~entry ini entry hati, harap fahamlah.~

hina kan aku di mata semua orang. hina jer aku rase di mata kawan2 samada yg dah lama kenal aku mahupun baru jer kenal aku.

ade jer salah2 kecil yg aku buat, itu baru salah kecil. kalu salah besar ntah cemane kan??

hina sangat aku rasa diri aku ini di pandangan manusia, pada pandangan yg mengenali amer afizal azmee, maaf, ini yg aku rasa tentang diri aku. sebab itu aku banyak mendiamkan diri.

ini baru di mata manusia dan mereka2 yg mengenali aku, bagaimana pula di mata DIA yg MENCIPTA aku?? sesungguhnya aku rasa sgt2 kerdil. mungkin juga ini balasan dari dosa2 silam aku. aku hanya mampu memohon keampunan dan aku berjanji akan mengubah diri aku ke arah yg lebih baik.

tapi, pada pandangan dan kaca mata manusia. hahah, aku tersangat kolot, pelik dan jelek. mungkin ini juga untuk menguji aku, untuk lihat sejauh mana kesabaran dan redha aku terhadap ujian ALLAH. alhamdulillah.

aku akui, sekarang, aku sudah pun diamkan diri aku dari segala hal. aku hanya bersendirian. tapi, dalam masa ini juga masih ada sisa2 dosa aku yg lampau terungkit kembali. benarlah kata2 bahawa setiap perkara itu akan dihisab dari sebesar2 zarah.

aku xsempurna, aku xhebat, dan aku xpandai. aku cuma aku, budak lelaki hingusan yg biasa dan ingin mengenali kehidupan duniawi supaya aku dapat menyelamatkan diri aku, keluarga aku dan saudara2 seagamaku dari tipu daya dunia.

entry ini sekadar untuk renungan diri sendiri dan hati ini bahawa dosa aku dgn PENCIPTAKU, terlalu banyak. jadi, aku mohon kepada semua makhluk yg hidup di dunia ini, yg mempunyai hak zahir dan batin, aku memohon supaya maafkanlah aku kerana aku xnak terbeban dgn dosa sesama makhluk. aku betul2 merayu.


jika kamu semua fikir aku hina dan memandang diri ini dgn penuh rsa serong, maaf. aku xmampu jadi yg terbaik untuk kamu.mungkin juga aku harus berundur, mendiamkan diri pasti yg terbaik.

sekian.
salam.

~mr.thinker~

0 comments:

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.