bismillahhirrahmannirrahim...

salam kepada semua, maaf. maaf, sibuk duk design kan blog y
g xberapa lawa ni, bagi nampak macam satu standard sikit smpai terlupa nak update ape2 yg patut...

kehidupan seorang lelaki buat masa ini merujuk kepada diri ini, yg sedang menyusun jadul seharian dgn bijak agar dapat melakukan banyak perkara dalam sehari..

dulu, tima belajar, xkesahlah samada kat MTD or MATRIK, jadul seharian agak pack gler smpai kadang2 xsempat nak khusyuk dlm beberapa perkara yg sepatutnya.. org ckp ape, asalkan buat saja kan...

tapi, sekarang, aku diberi peluang untuk merenung dan berfikir terlebih dahulu sebelum aku buat ape2 sekalipun coz aku ada masa yg secukupnya untuk buat semua ini.. tapi, semuanya berbaloi dan berfaedah...

kadang2 kalu duk pk duniawi jer, smpai kita rasa pegang tasbih sekejap je pun dah cukup dah, tapi, sekarang, aku diberi peluang untuk duduk lama2 atas sejadah, buat aku banyak berfikir dan membersihkan hati aku..maklumlah sekarangkan banyak waktu dan ruang yg mendampingi.

kalu dulu sibuk sgt2 smpai solat pun kdg2 xsempat nak tadah tangan berdoa. tp, alhamdulillah sekarang, doa pun boleh panjang2 n yg penting, aku faham dgn doa aku, ape yg aku minta...

dulu, mane sempat nak makan perlahan-lahan dan menikmati makanan itu sebaiknya. tue yg xtau erti menilai nikmat makan tue.. tp, skg, makan dgn penuh kenikmatan, dan penuh kesyukuran..dulu pk nak lauk sedap jer, tp xpenah2 nak kenyang dan bersyukur... tp, skg, dapat makan nasi pun rase mcm bersyukur sgt2... inilah kelebihan jika kita guna minda kurniaan ALLAH ini...

dulu, sombong gler bila org nak kenal.maklumlah tgh 'hot' semua asyik nak kenal jer smpai kawan sendiri pun xkenal dah... tp, skg, kawan2 semua dah xde dah, tp xpela, at least, aku makin bijak menghargai mereka2 yg ada dgn aku.. cukuplah, wlaupun xde pun yg ada dgn aku..

dulu, aku mane sempat nak tgk gelagat perangai adik2ku yg membesar, maklumlah sekolah jauh kan, balik pulak jarang2 jer.. tp, skg, dah duk umah xbuat ape2.. mcm2 perangai adik2 aku yg aku blh tgk, mase ni, baru ade masa nak jadi seorng abg yg membetulkan kesalahan2 adik2nya...

kalu dulu, boleh jer bace quran sampai khatam 4kali, tp, bila tnye faham ke x, samapi sudah jawapan aku x faham ape pun,tp, skg, ade mase dan ruang ni, boleh lah aku bace tafsir jer pulak... biar ayat2 yg kuar dr bibir aku ni membawa kalam2 ALLAH..

kalu dulu, mane tau erti pengorbanan sebenar, maklumlah sibuk sgt, mane sempat nak mendalami benda2 kecik mcm nie kan.. tp skg, aku dah mulai faham ape itu erti cinta sebenar, pengorbanan sebenar, kasih sayang sebenar dan hubungan yg hakiki...

dulu dan skg bnyk berbeza dan bnyk mngajar aku tntang pelbagai perkara. baik untuk kebaikan aku mahupun untuk diri org lain...




alhamdulillah.. kalu nak bace entry ni, bace dan komen skali.. btw, blog ngah renovate, so kalu pelik dgn ape2 jer yg ade dlm blog nie, maaf la yer...

doakan saya berjaya di dunia dan berbahagia di akhirat juga...

salam.
~mr.thinker~
a

1 comments:

dah bace dah!HAHAHA..
(at least aku comment kan?)hehehe

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.