bismillahhirrahmannirrahim..


benar kan, jangan mengharapkan apa2 sekalipun.
cukuplah dengan apa dan siapa yg bersama aku pada hari ini. cukuplah.
bestnya kenangan itu.

herm.

meniti selangkah demi selangkah dalam kehidupan aku membuat aku semakin mengerti tentang apa itu kesabaran, redha dan tawakal.

namun, hati ini yg masih disaluti dgn sifat2 yg kurang baik membuatkan aku seakan xnak mengaku dgn kelemahan diri, masih terpedaya dgn sifat2 yg bakal membuat aku sendiri lemas dgn diri aku.

aku xmengharapkan apa2pun daripada manusia kerana aku tahu aku bakal xdapat apa2 pun dari mereka tapi, kenapa hati kecil aku masih mahu mengharap. susahnya dalam meneguhkan sesuatu dalam hati.

sedetik berlalu dan aku masih di sini, melihat merenung dan berfikir. agar aku xmengulangi kesilapan dan dosa2 lampau. lantas berusaha menjadi orang2 yg beruntung dan tidak tergolong dalam mereka2 yg rugi.
melihat kehidupan seharian, lanytas membuat aku berfikir sejenak, tentang sampai kapan aku harus begini, meniti perjalanan kehidupan dgn penuh perlahan dan berhati-hati. sedangkan bagi segolongan mereka, lihatlah kelajuan mereka melalui perjalanan ini? sangat yakin...

mengenali insan2 membuat aku semakin menyedari tahap keimanan aku, mebuat aku semakin menilai diri aku. kejujuran dan keikhlasan memberi aku erti makna sebenar sebuah perhubungan.

namun, semua ini juga mangajar aku agar menjadi seorang yg hebat bertawakal hanya kpdaNYA. jangan pernah aku mengharap kepada seisapa dan itu yg harus aku usahakan sepatutnya...

bagaiman seseorang menilai aku? tetapi bagaimana pula pencipta aku menilia aku? yg mana harus diutamakan? sudah pasti penilaian pencipta harus diutamakan. tp, biasalah< aku juga insan biasa. kadang2 tewas dgn tipu daya dunia...

teguhkan hati aku YA RABB, kuatkan pendirian aku YA RAHIM, kentalkan iman ini YA KHALIQ.

salam.

~mr.thinker~

0 comments:

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.