bismillahhirrahmannirrahim....


benar kata pujangga, kehidupan ini satu ujian dan penjara bagi mereka yg memegang kepada agama yg benar. setiap dugaan dan ujian yg mendatang itu akan menggugat segala keteguhan iman dan keyakinan dalam hati.

syaitan itu pernah membuat janji bahawa takkan pernah biarkan kaum adam itu berada dlm keadaan yg selesa, akan diganggu segala yg ada dalam hati adam supaya ingkar dan lupa kepada ALLAH.


namun, aku bukan berada dalam golongan mereka yg hebat dan kuat iman serta takwa, walaupun setiap masa aku mencuba untuk meningkatkan tahap keimanan ini.

aku bukan sempurna dan hebat untuk berkata-kata kerana kadang2 kata aku ini bisa untuk membuat hati mereka terluka, aku xmampu memahami dan membuat mereka sentiasa bahagia.

ada masanya fikiran ini berfikiran sebegini dan ada masanya fikiran ini akan berubah samada ke arah yg lebih baik mahupun lebih teruk. sekilas pandang akan kelihatan bahawa budak hingusan ini tersangat mentah dalam kehidupan. aku xhebat seperti orang lain yg mampu untuk memilika segala2nya di dunia ini.


jadi, di sini, apa yg mampu aku ucapkan, maaf. maaf dan maaf. sesungguhnya dosa aku dgn penciptaku tersangat banyak. jangan dibebani lagi aku dengan dosa aku sesama makhluk. selagi adfa kudrat dan upaya aku, aku akan ucapkan kata maaf itu.

aku tahu mungkin silap aku kerana kadangkala kata2 itu terbit tanpa aku berfikir sejenak akan segala perkara. tapi, ketahui jugalah bahawa, aku cuma insan. aku dah xnak ego dan sombong dgn sesiapa lagi, selagi aku mampu untuk ucapkan kata maaf, aku akan ucapkan walaupun bukan salahnya dari aku. kerana aku xnak menanggung dosa sesama makhluk lagi. cukuplah dosa aku dgn DIA membuat aku tersangat kerdil di hadapanNYA..


aku xkisah jika nama dan imej aku buruk di depan mata manusia kerana aku tahu aku ni insan yg lalai, insan yg leka dan insan yg bodoh, aku xmapu untuk kelihatan hebat di mata manusia keran aku juga xnak kan perkara itu..

setulus hati, semanis kata, sebaik bicara, segunung kata maaf aku ucapkan kepada sesiapa sahaja yg ada terasa hati dgn aku, marah dgn aku, benci dgn perangai aku. terima kasih kerana korang mampu untuk benci aku dan kerana itu juga aku makin sedar akan diri aku.

aku juga maafkan semua org yg pernah membuat aku sakit hati or terasa hati or ape2 jer, coz aku xnak menyekat peluang saudara2 aku untuk masuk syurga.

jika ini penyudah dan pengakhiran cerita ini, sekalung redha dan ikhlas aku terima dgn hati yg terbuka. terima kasih untuk segalanya. segala doa2 yg baik itu hanya untuk kamu..

saya amer afizal azmee memegang profile picture 'i am op' sy menyusun sepuluh jari dgn penuh rasa rendah diri dan hina di hadapan pencipta saya, saya mohon maaf. moga hubungan ini, terjalin di akhirat kelak..

sekian, salam.

 ~entry ini tulus dari hati saya dgn nama DIA YG MAHA PEMAAF, terpulanglah.~
~mr.thinker~

1 comments:

biarkan ape yg orang nak pk..sbb kita xkan pernah dpt buatkan sume ati org puas

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.