memulakan langkah dengan keadaan lemah membuatkan aku mula mengenali siapa aku jua apa yang aku inginkan dalam hidup aku. menjadi seseorang yang mempunyai latar belakang berani semat-mata demi hak kita dan hak diri, aku tegar dalam mencari sebuah jawapan.

bermula langkah yang sederhana, aku mula mencari siapa amer afizal yang aku ingin mereka kenali. adakah seorang lelaki yang hebat dalam berkata-kata atau seorang lelaki yang merendah diri tapi mampu dapatkan apa yang hajat di hati? aku mula berfikir dan terus berfikir tentang apa matlamat aku sebenarnya.

akhirnya aku ketemui sesuatu yakni seseorang yang mengajar aku tentang cara menjadi seseorang yang aku inginkan dalam hidup aku.kata-kata yang dilontarkan menggambarkan ketenangan dan kematangan yang sangat mendalam. aku bukan ingin menjadi seperti lalang yang hanya menurut kehendak tiupan angin. tapi, aku belajar dari mreka yang lebih mengetahui. bukankah itu pasti sesuatu yang lebih baik?

bukan untuk menjadi seorang yang ego tapi aku pasti jika aku berusaha dengan sebaiknya pasti akan ada jalan untuk aku keluar dari jalan ini, dari sesuatu masalah ini. aku pasti mampu.

apa yang aku harus fikirkan sekarang adalah apa yang aku mesti capai suatu hari kelak, yakni sudah tidak punya masa yang lama, hanaya beberapa bulan dari sekarang. dan dari sekarang aku harus mulai belajar untuk merubah diri aku, perangai aku, sifat aku dan siapa aku, agar aku menjadi seseorang yang aku ingin jadi kelak.

tidak mustahil jika tekad ada dalam hati. aku harus mulakan sesuatu bukan esok tapi sekarang yakni saat ini juga. mungkin sudah tiba masanya untuk aku benar-benar fokus dengan diri aku pula yakni mula 'pentingkan diri'... hahahhaha

nama saya amer afizal azmee, saya dari smk tg ibrahim dan smk badak. the rest, just keep it as my story.

~thanx to all my brothers oaths~

0 comments:

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.