hari ini aku melangkah dengan langkah yang baru mengenali setiap langkah yang baru dalam hidup aku, menilai setiap perkara dengan lebih berhati-hati agar aku tidak pula terjatuh ke dalam lubang yang sama setiap kali aku melangkah...

aku terjumpa seseorang yang menguji aku, dari apa jua akal aku berfikir, dan perasaan yang meronta. setiap kenangan yang tercipta membuat aku lebih berhati-hati agar kenangan itu tidak berulang. dia merupakan episod hitam antara yang hadir, dalam setiap saat yang berlaku, setiap ketika yang berjalan membuat aku seolah merangkak dalam memperbaiki diri ini. setipa ujian itu pasti akan ada yang tersembunyi di sebaliknya, aku harus redha..


aku akui kenangan itu mengguris setipa cebisan hati yang sememngnya luka itu berdarah perit, tapi aku harus redha denga setiap takdir yang datangnya untuk menguji aku dan memperkuatkan hati aku. dia pernah datang dalam hidup aku untuk membuat aku semakin kuat dalam hidup aku tapi kini, miripnya juga datang dalam hidup aku untuk menguji kembali apa yang mungkin aku tersilap tafsir dalam hati ini. aku harus pasrah juga akhirnya...

aku xsehebat itu unutk mengungkap segala yang berlaku tapi aku juga manusia yang punya secebis perasaan yang memungkinkan aku menjadi sama seperti mereka, mereka yang terlalu buta dalam menilai kehidupan. aku mohon keampunan dariNYA...

aku mula duduk dan berfikir tentang takdir hidup aku supaya aku menjadi antara mereka yang berfikir, tapi aku terleka dalam berfikir membuat aku semakin leka menjadi orang yang gagal dan terus gagal... tetapi itu jugalah yang membuat aku terus berdiri dan berdiri merapati penciptaku...

aku xkesah, aku terima seadanya siapa diri aku yang tidak berupaya membuat kesimpulan aku yang berlalu membuat aku harus redha..

but do let me let you know who i am, i am the person who survive and then kepp my lives until today, yet i do believe thatlive must go on.......

1 comments:

saat awk nak melangkah awk sndiri tahu knmana langkah awk nak tuju...so make ur choice n truskan mlangkah....bukan utk hrinie ja tp utk esok n strusnya...yg pnting moga setiap langkah awk tu diberkati...i`ll pray for ya..

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.