~tanpa salam~

perghhhh!!! dgr tajuk mcm pelik jer kan? bunyi macam baik jer kan? kalu kita bercakap tentang bersangka baik ni mmg semua org tahu dah.. tiap kali kalu kita bercerita ada org buat jahat kat kita ke ape ke, seme org terer dalam memberi nasihat yakni, bersangka baik la, mane tahu die xsengaja ke? betul x?

hahha, kdg2 aku pun mcm nie gak, kalu bab dgr cite org, khusyuk jer aku dgr, pahtu aku ckp ar, "alar, mane tahu dia ade niat lain..." tapi padahal, yg berlaku kat diri sendiri, pandai pulak nak pk lain...

kdg2 aku sendiri naik pelik dgn diri aku, ckp kat org boleh jer buat itu, buat ini, tapi bile diri sendiri terkena, amek ko jah!! merana gak sesaat dua..hahah tapi, nasib baik ALLAH ader kan..

tapi, ape2 hal pun, itu fitrah manusia yakni dalam kita mengenal erti kehidupan, banyak yang perlu kita pelajari, samada dalam sedar atau tidak...

bukan nak ckp bnyk gak, nnti ade yang claim ckp die da tahu so xpyh nak gtau lgda, tp ini kan blog aku, so, suke ati akular... hahah, kasar bahasa nie....

dan, lagi satu hal, kita kena ingat yg kita akan sentiasa diuji terutama dalam hal yang berkaitan dgn perkara yang terbit dr lidah kita sendiri...

ape kaitan pic nie dgn tajuk nie pun aku xtau da...
renung2kan dan pk2lah

1 comments:

“Jangan kamu membuat sangkaan terhadap satu kalimah yang keluar daripada seorang saudara mukminmu kecuali kebaikan selagi kamu masih ada cara untuk meletakkannya di tempat yang baik”.

~husnuzOn kan lebih baik dri suuzOn~;)

About this blog

Sportsman's Prayer

"Oh God, please help me to win for I always want to win. But if in thy inscrutable wisdom Thou willest me not to win, then make me a good loser. For when the one great scorer comes to write against your name, he writes not that you won or lost, but how you played the game."

about mr.thinker

My photo
Malaysia
berjalan dan melihat, actually it is nothing. it is life.


viewers

Popular Posts

friends

Labels

Powered by Blogger.